Børnehaven Solstrålen

Børnehaven Solstrålen er en del af Gislev Friskoles børnehus. Vi har plads til 38 børn i børnehaven.

Børnehaven er ikke stueopdelt, men deles i aldersgrupper, hvor det giver mening. Altså har vi en lillegruppe for børn fra 2 år og 9 mdr. – 4 år, en mellemgruppe fra 4 år – 5 år og en storegruppe fra 5 år – 6 år.

I børnehaven lægger vi stor vægt på tryghed og trivsel i hverdagen og udvikling i fællesskaber. Vi har et dejligt udeområde og har et stort fokus på udelivet. Vi arbejder i og med trygge strukturer, hvor der både er plads til at se det enkelte barn og til gode, udviklende aktiviteter.

Børnehaven åbner kl. 6.00 hver dag og lukker kl. 16.30 mandag – torsdag og kl. 16.00 om fredagen. Der er mulighed for at spise morgenmad i børnehaven fra kl. 6.00 – 7.30.